tisdag 2 november 2010

salsing med lite krydda

Dagen har inte varit helt hundra som ni kanske förstod innan men det ändrades verkligen under kvällen. Salsan blev jag nästan sen till tack vare att min buss från till metron var sen, så jag fick ta metron 5 minuter senare vilket innebar att jag missade bussen ifrån Sallaz till danslokalen. Jobbigt läge! Dock hade vi min bästaste schweizervän Sandra på plats som kom ner och hämtade mig vid metron, men jag måste vara stolt över att jag gick nästan halva vägen. :)
Under salsan så fick jag dansa med en hjälplärare, han var så sjukt grym vilket gjorde allting mycket lättare för mig. Han styrde mig rätt hela tiden och det är verkligen mycket lättare att dansa då, lite saker var lite överkurs men sådant är bara roligt att lära sig tycker jag. Jag hade till och med tagit en sko med en liten klack för att jag skulle kunna känna lite på det och det gjorde faktiskt det hela mycket lättare - salsa ska ju vara en sexig dans. haha. Jag kom därifrån på strålande humör, verkligen helt underbart. Sen träffade vi Cecila, Nergs och en tjej som heter Linnea på McDonalds och det var härligt med lite skitsnack och allmänt flum. Jag måste verkligen börja skriva ner citaten för det är så grymt kul varje gång men sen glömmer min stackars hjärna bort det. Det blev bara lite depptalk från mig på vägen hem när Sandra körde mig, men hon försökte muntra upp mig. Hon är trots allt en av de få här som vet hur det är att riktigt sakna någon. Men nu är jag glad igen och fylld av energi.
I alla fall, nu är det sovdags.
Puss och godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar