fredag 26 november 2010

I'm okay, but you know I need you desperately

Fredag igen, herregud vad veckorna går snabbt nu för tiden! Om det fortsätter så här så kommer jag för sjutton ha hunnit fira valborg innan nyår. Näää, men vad händer då idag? Jag drar lite rundor här hemma eftersom jag inte kan lämna huset förrän städerskan har gått (det är en ny en, så jag måste finnas om hon behöver fråga någonting), sen så ska jag dra mig bortåt och handla lite. Är barnvakt ikväll så vill ladda upp med något riktigt gott, funderar på om man kan poppa popcorn när barnen har gått och lagt sig utan att de vaknar igen. En annan sak som jag kommit fram till idag och som jag tänker dela med mig till er eftersom jag tycker att alla borde få ta del av min vishet är: Om kläderna du ska tvätta är mångfärgade så kan du tvätta alltihop på en gång, en vit/svart tröja kan vara i samma tvättmaskin som en röd/rosa. Varför? Om färgerna inte skulle vara tvättfasta så skulle de ju färga av sig på varandra. Anar ni hur mycket detta har hjälpt mig idag? Förmodligen inte.

Senare ska jag ta mig in till staden och hyra skidor för hela säsongen. Det går på ca 2000 kronor och tja, då rycker resten av min lön om man säger då. Jag hade ju kunnat gå ner i pris, men jag vill inte tillbringa en hel säsong åkandes på nybörjarskidor. Haha. Men nästa lön kommer på tisdag och den ska jag hålla hårt i, så att jag kan shoppa loss i London!

Jag har en läskig känsla i magen att jag inte kommer hinna med allt jag vill hinna med innan jul. Är det normalt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar