onsdag 10 november 2010

förkylningshelvete

Jo, här sitter Sarah i Schweiz och har en nedrans förkylning som vägrar ge med sig.
Jag har till och med fått min mamma att skicka ner Esberitox eftersom det är en av de få sakerna jag vet som verkligen fungerar. Jag har använt nässpray länge nu också, så idag fick jag nog.
Jag surfade lite rundor på nätet idag och jag har nu testat koksaltlösning. Liiiiite smått obehagligt men det hjälpte faktiskt, jag är helt chockad. Jag pimplar också te, i stora mängder. Kamomill, som ska vara bra för luftvägarna med en slant ingefära, som är bra mot förkylningar i stora hela med lite honung och citron för rösten. Jag måste verkligen få tillbaka min sångröst snart. Vintersäsongen har en förmåga att slå mig väldigt hårt och förra året så blev jag också snabbt förkyld, då envisades jag med att sjunga och som många vet så slutade det med mojs i halsen så att av de tre konserter jag hade övat för så kunde jag bara vara med på en, och inte ens då i god form. Så det är ett misstag jag absolut inte kommer att göra igen!
Jag får hoppas att jag snart blir bättre för jag hatar allt som har med förkylning att göra, bläääää.

Tror ni att vinterkräksjukan  existerar i Schweiz? Jag hoppas inte det (jag har dock inte haft den på fleeeeeeeera år men med barn i huset så är det nog lättare att bli smittad).
Jag ska inte ut i helgen heller, inte riiiiktigt frivilligt men jag tror att det är bra för mig.
Sen ska vi nog till en schweizisk chokladfabrik på lördag - kan ni förstå min lycka?

Bisous bisous

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar