onsdag 3 november 2010

lite uppdatering

Noll inspiration har jag just nu. Vad jag vet är att de nästkommande kvällarna kommer spenderas inomhus. Ikväll för att jag helt enkelt känner för det och imorgon för att jag ska vara barnvakt (ja, jag missar kyrkis men bli inte ledsna för det). Förhoppningsvis så kan jag boka in en skypedejt någon av dessa dagarna men annars så har jag avsnitt av Entourage och Glee på lager men även ett par filmer, gamla klassiker. Svar: JA! jag älskar att det är lagligt att ladda ner i Schweiz.
Idag har jag pratat en hel del med städerskan faktiskt. Hon kan inte ett enda ord engelska så det var en utmaning eftersom jag inte hade den att luta mig mot. Men hon sa faktiskt att jag pratade riktigt bra, så vi pratade lite om Sverige och sånt - fint!

Fy vad jag trivs i Schweiz just nu, jag skäms nästan för att säga det.
Innan var jag bombsäker på att jag skulle åka så fort jag kunde i sommar, helst innan juni (!) men nu funderar jag på att kanske stanna hela sommaren, men det beror mer på vad andra planerar. Det är mycket som jag vill se i sommar dock, av den enkla anledningen att det är vackrare på sommaren. De italienska delarna av Schweiz, den snabbflytande floden i Bern, glaciären så därför ångrar jag lite att jag inte åkte tidigare i sommar. Men hade jag gjort det så hade jag aldrig befunnit mig på det stället jag är nu känslomässigt så man får ju ge och ta lite. Dock blir det ju sommar snabbare här än i Sverige så jag kanske hinner med lite svensk sommar också! Vi får se vad som händer, jag har dock lite framtidsplaner klara och det lutar mot att jag kommer ta ännu ett år innan jag pluggar ordentligt, jag vill se fler delar av världen!
Shit vad jag svamlar just nu.
Det är så lätt att man fastnar vid de dåliga sakerna som händer så då har det ju gått ut över bloggen, men nu riktar vi oss mot det positiva och det är ju faktiskt så att jag trivs riktigt bra här. Människorna och mina vänner är underbara, landet är så vackert, jag pratar bättre franska nu och snart börjar alltså skidsäsongen. PERFEKT!

1 kommentar:

  1. om den svenska sommaren bara hade varit lite längre och lite mer att hurra för! :)

    SvaraRadera