tisdag 22 mars 2011

I never saw rainbows in my wine

Hejhejhej!
Ännu en dag i fina Schweiz och jag är på bättre humör än någonsin! Jag har absolut ingen aning om varför men jag tror att det har att göra med vädret och att jag redan är klar med mina uppgifter för dagen. Dock har jag varit det ett tag nu, men jag var på så bra humör att jag till och med åt en sallad till lunch. Jag gjorde den själv - vad har hänt med mig?! Tänk vad stolta Anna och Elise hade blivit över mig om de hade sett det. Jag har ju en förmåga att vara den onyttiga skurken av oss. haha.

Jag tänker gå ner en runda till sjön nu och läsa lite, precis vad jag behöver. Boken som jag lånade i torsdags är snart utläst och jag tänkte låna en ny nu på torsdag. Vad mer händer på torsdag? JO, vi firar våffeldagen, WOHO! Men det är ett tag tills dess så jag får väl lugna ner mig lite.

Igår skypade jag en runda med Anna och vi lade till mer folk som Elise och Anton, en riktigt rolig pratstund. Jag längtar så tills jag får hänga med dem i vanliga Sverige igen.

Livet är så fint och jag är glad att vara här. Jag kommer aldrig i hela mitt liv ångra att jag flyttade till Schweiz. Tänk vad annorlunda mitt liv hade varit om jag inte hade gjort det. Man ska aldrig ångra någonting man gjort. Det enda jag ångrar är att jag inte läste Matte E på gymnasiet, jag hade behövt de meritpoängen och i så fall kommit in på den utbildningen jag vill. Istället kommer jag att få gå en omväg. Men eftersom allt annat just nu är så bra (ja, mormor mår bättre) så känner jag att jag kan leva med det.
Varje dag är ett äventyr. Jag har underbara vänner och en fin kärlek.

Men vad sjutton sitter jag fortfarande inne för?
Nu ska jag ut och mysa i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar