måndag 21 mars 2011

måndag, IGEN

Veckan börjar igen, snurrar igång utan att jag riktigt hinner med.
Igår vilade jag hela dagen och begravde mig i sjukhusvärlden i Grey's.

Nu tänker jag strax sätta mig ner och plugga lite. Har ju en superstor tenta (om jag får lov att kalla det det) i slutet av juni men det krävs plugg under hela tiden för att kunna skriva allt bra. Det är som ett stort jäkla nationellt prov. Alla prov skickas till samma enhet för rättning och sen får man ett diplom ca 6-8 månader efter att man gjort provet. Förstår ni hur många det är som måste göra detta provet då?
Jag tänker faktiskt sätta mig ute i solen, det blir så mycket gladare då.

Mitt stjärntecken, Jungfru, ska vara perfektionist. Jag har inte alls fattat det förrän nu. Mitt rum är en röra, mitt huvud är en röra och ja, det finns inte mycket med mig som är perfekt.
MEN, jag är en perfektionist när det kommer till språket. När jag sitter och läser statusuppdateringar på fb av folk som skriver ja istället för jag och e istället för är så får jag nästan ångest. Jag blir till och med irriterad. Sen har jag en förmåga att rätta folk som pratar när de säger fel, vilket är skitstörigt. Men det kommer som en reflex och jag hinner inte riktigt tänka innan ordet är ur munnen. Så, nu vet alla det och hatar inte mig längre.

mihihhihi


Let them hate you
but let it be because you are a good person in a bad world
and bad always hates good.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar