onsdag 30 mars 2011

what a wonderful thing when you get the world on a string

Hej livet. Hur leker du idag?
Nej, men jag är fortfarande på bra humör. Det håller i sig. Trots att det är onsdag!
Dagen var väldigt grå i början och jag har för att vara ärlig mest sjungit fram till barnen kom hem.
Jag kände att jag behövde öva lite, och det gick faktiskt riktigt bra.
Jag följde inte med ungarna på springturen idag, flickan är på födelsedagskalas och pojken ville inte att jag skulle springa med honom.
Följde dem tillbaka till skolan gjorde jag i alla fall och när jag gick hemåt så sprack himlen upp och den underbara solen uppenbarade sig.
Finns det någonting bättre? Jag lade mig i gräset ett tag i en park som jag gick förbi.
Samtidigt spelade denna låten i mina öron.


Den stämmer så bra in på min sinnesstämning just nu. Texten alltså. 
Fan vad jag älskar storbandsmusik, jag längtar som en galning hem till storbandet och min feta tenorsaxofon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar