tisdag 8 mars 2011

tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring

Jag dricker fruktansvärt mycket äppeljuice nu för tiden; nästan en halvliter varje dag. Jag försöker sluta småäta och tänkte att det egentligen är på grund av att jag är sötsugen. De har världens bästa närodlade äppeljuice här och ja, jag slutar ju småäta. Men hur nyttigt kan det egentligen bli med för mycket äppeljuice? Lite tveksam är jag allt där.  Men men, det är väl bättre än en chokladkaka om dagen som jag har lyckats med innan. höhö

Funderar på om jag ska ta mig i kragen och ta mig ut och springa. Det var ett tag sedan nu och hade nog behövt det med tanke på hur mycket onyttigt jag åt i förra veckan men jag har ju lite av en förkylning. Jag vill ju inte göra den värre! (fy vad dålig bortförklaring)
Jag önskar att jag hade någon här som drog med mig ut, det hade varit så härligt att få lite peppning just nu.

För första gången i mitt liv så har jag tillagat rätten Ratatouille idag. KULKUL. Det är rätt nyttigt och ja, det luktar gott så man borde kanske äta det lite oftare... haha.

Jag har hittat en French PhraseFinder & Dictionary i bokhyllan här i rummet. I den så finns det meningar som är bra att kunna i olika situationer; Dining, Getting Fit, Nightclubbing etc. Men ett stycke heter faktiskt Getting Intimate och JA, det handlar om sex. Uttryck som More, Harder, Deeper etc. Finns uppradade här. Sen de sista är ironiskt nog I have to go now, I have to work early och I think this was a mistake.
Hur kul är detta egentligen? hah, jag blev sjukt förvånad. På en annan sida är alla svordomar du kan tänka dig uppradade. också väldigt intressant. Det finns verkligen hemska ord också, inte de vanliga lite halvoskydliga. haha. Makalöst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar