torsdag 17 mars 2011

je suis une gourmandise

Nu ska jag snart bege mig till franskan, fy för säger jag bara.
Jag har ändå hyfsat bra koll på glosorna, tror att det har någonting att göra med att min hjärna är så uttorkad på information så att den suger åt allting som en svamp. Det är ingenting att klaga över direkt.
Men jag är ändå nervös, det blir väl alltid något jäkla ord som man inte kommer ihåg.
Men men, detta provet räknas faktiskt knappt. Det är det stora DELF-provet i mitten av juni som är värst. Skriftliga delen är ju helt okej men sen har vi den muntliga också. Jag kommer att sitta själv i ett rum med två som ska bedömma mina kunskaper. Det där är läskigt!

Det regnar idag, tråkigare väder får man ju leta efter. Och till råga på allt så hittar jag inte mitt paraply, jag blir ju helt ledsen.  Men det är ändå runt 15 grader här nere i Pully så man får väl vara glad ändå. haha.

Nu har jag ett glädjebesked, jag vet att alla ni som läser detta kommer bli glada för min skull, och ja, för hela Schweiz skull. Här kommer det *drumvirvel* Min kära vän Sandra Jalalian kommer tillbaka! Kommer ni ihåg att hon åkte hem under tiden jag var i London? Hon kommer i alla fall tillbaka nu och det är det viktigaste. I mitten av maj. Det är lite glatt.

Jag köpte två nya nagellack idag, vårfärgerna har kommit in. Ska måla dem härligt ljusröda nu.

och förresten, ikväll kanske jag åker upp till stugan. Men i så fall kommer jag hem på fredag kväll. Ingen behöver vara orolig.

PUSS

1 kommentar:

  1. JAAAAA!! :DD vet du vad jag blev glad för då? DITT BREV! <3 kärlek på det, ska svara så snart jag kan :)

    SvaraRadera