torsdag 24 mars 2011

SKITARG

Vad fan är det för fel på världen? Jag hade en underbar dag tills jag kom hem och upptäckte att jag hade fått räkningen ifrån i fredags när jag åkte hem med bussen. Jag hade inga mynt på mig då och fick åka med mot att de skickade en räkning hem till mig och jag betalade 5 franc extra. Fine tänkte jag, jag ville ju inte vara kvar i stan hela natten. Jag såg på när han skrev räkningen, jag var inte full och jag kommer ihåg att han stavade min adress fel och jag sa inte någonting.
MEN nu har jag fått en räkning hem på 80 franc (560 KRONOR!) och där hela räkningen är bokstaverad och adressen rättstavad.Det är ju fan någon som lurar mig här. Men hur sjutton ska jag få ordning på detta?
Jag vägrar betala 500 spänn mer än vad jag egentligen skulle göra, räkningarna är ju utbytta! Vad är det för jävla skit! ÅÅÅÅÅÅÅÅH.
Vill gå ner till stationen och skälla ut dem, men jag tänker be pappan om hjälp när han kommer hem ifrån sin resa imorgon. Han är bra på att skälla på folk. Och jag klarar inte av den konversationen själv på franska.
Nu är jag frustrerad, arg och frustrerad. Jag vill inte slösa pengar på sådant här tjafs. BAJS!

2 kommentarer:

  1. BEBIS! de kostar bara 5 chf, du visar bara lappen i Flon, visar din biljett du har hemma.. ditt 11-12 zon kort, ger dom 5 chf å TADA räkningen är riven! =) GOOD DAY STILL HAAA?

    SvaraRadera
  2. Nej, tydligen inte. Det var ju pyama-biljetten jag saknade. DÅ fick man böter istället. Fucking hittepå. BLIR ARG. mihi <3

    SvaraRadera